Pravidla pro podávání a vyřizování stížností

Kdo si může stěžovat

  • uživatel/ka 
  • rodinný příslušník, zákonný zástupce, případně jiná fyzická či právnická osoba zastupující zájem uživatele/ky

Na co je možné podat stížnost

  • na porušování práv uživatele/ky 
  • na kvalitu nebo způsob poskytování služby  

Jakým způsobem je možné podat stížnost

Ústně 

  • osobně jakékoliv pracovnici nebo vedoucí poradny ACORUSu

Telefonicky  

  • ředitelce ACORUSu na tel. 283 892 772 

Písemně  

  • dopisem na adresu: ACORUS, Hybernská 1033/7, Praha 1
  • e-mailem na adresu:  info@acorus.cz
  • vhozením do poštovní schránky „STÍŽNOSTI“ umístěné v čekárně poradny

Stížnost je možné podat i anonymně, a to telefonicky i písemně.

Komu, příp. kam je možné stížnost podat: 

Stížnost je povinen/ na převzít každý/á pracovník/ice ACORUSu, který/á ji předá k vyřízení ředitelce, příp. Radě občanského sdružení ACORUS.

Postup pro vyřizování stížnosti

Převzetí stížnosti:

Pracovník/ice, který/á stížnost převezme, zapíše ji do formuláře Stížnost pod pořadovým číslem. Do uvedeného formuláře stížností se eviduje i stížnost anonymní. 

Hierarchie řešení stížnosti:

Je-li podána stížnost na:

  • pracovnici poradny – je předána k řešení ředitelce ACORUSu
  • ředitelku ACORUSu – je předána k řešení Správní radě ACORUSu 

Všechny ostatní druhy stížností řeší ředitelka, která může prošetřením stížnosti pověřit kteroukoliv pracovnici poradny. 

Závěr šetření stížnosti je:

  • uveden ve formuláři Stížnost v Knize stížností spolu s přijatými opatřeními
  • zaslán písemně stěžovateli/ce do 30-ti dnů ode dne podání stížnosti v případě, že jde o písemnou stížnost s uvedenou adresou stěžovatele/ky
  • stěžovateli/ce sdělen jinak (např. ústně) v případě, že dojde mezi ním/ní a pracovníkem/icí přijímajícím/í stížnost k takové dohodě
  • vyvěšen na nástěnce umístěné v čekárně poradny, pokud jde o anonymní stížnost

Možnost odvolání, resp. podání stížnosti vyššímu orgánu

V případě, že je stěžovatel/ka se šetřením stížnosti a přijatými závěry ze strany ředitelky nebo Správní rady ACORUSu nespokojen/a, případně chce podat stížnost výhradně vyššímu orgánu, může se obrátit na následující instituce:

  • Magistrát hl. m. Prahy, Mariánské nám. 2, 110 00 Praha 1, tel.: 236 001 111
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2, tel.: 221 921 111
  • Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno, tel.: 542 542 111

Acorus.cz je komplexní portál nabízející informace o zdraví, léčbě a udržení tělesné i duševní pohody. Na stránkách naleznete rady odborníků, zajímavé články a tipy, jak zlepšit kvalitu života a podpořit své zdraví přirozenou cestou. Věnuje se široké škále témat, od domácích léčitelů, přes zdravou výživu, až po detailní rozbor užívání léků. V souvislosti s duševním zdravím je důležité zdůraznit, že v případech, kdy člověk trpí depresí, může být potřeba lékařský zásah a předepsání antidepresiv. Zde si můžete přečíst více o antidepresivech a zvážit jejich nákup v případě, že se s depresí potýkáte a už vám nezbyvají jiné možnosti jak se s ní vypořádat. Tento krok by měl však vždy předcházet konzultace se zdravotnickým specialistou, který dokáže posoudit váš specifický případ. Antidepressants are medications that can help to alleviate symptoms of depression, anxiety, and other mood disorders. Návštěva lékaře a pečlivé projednání vašeho zdravotního stavu je prvořadou prioritou, neboť každý jedinec vyžaduje individuální přístup.