Pravidla pro podávání a vyřizování stížností

Kdo si může stěžovat

  • uživatel/ka 
  • rodinný příslušník, zákonný zástupce, případně jiná fyzická či právnická osoba zastupující zájem uživatele/ky

Na co je možné podat stížnost

  • na porušování práv uživatele/ky 
  • na kvalitu nebo způsob poskytování služby  

Jakým způsobem je možné podat stížnost

Ústně 

  • osobně jakékoliv pracovnici nebo vedoucí poradny ACORUSu

Telefonicky  

  • ředitelce ACORUSu na tel. 283 892 772 

Písemně  

  • dopisem na adresu: ACORUS, Dělnická 213/12, Praha 7
  • e-mailem na adresu:  info@acorus.cz
  • vhozením do poštovní schránky „STÍŽNOSTI“ umístěné v čekárně poradny

Stížnost je možné podat i anonymně, a to telefonicky i písemně.

Komu, příp. kam je možné stížnost podat: 

Stížnost je povinen/ na převzít každý/á pracovník/ice ACORUSu, který/á ji předá k vyřízení ředitelce, příp. Radě občanského sdružení ACORUS.

Postup pro vyřizování stížnosti

Převzetí stížnosti:

Pracovník/ice, který/á stížnost převezme, zapíše ji do formuláře Stížnost pod pořadovým číslem. Do uvedeného formuláře stížností se eviduje i stížnost anonymní. 

Hierarchie řešení stížnosti:

Je-li podána stížnost na:

  • pracovnici poradny – je předána k řešení ředitelce ACORUSu
  • ředitelku ACORUSu – je předána k řešení Správní radě ACORUSu 

Všechny ostatní druhy stížností řeší ředitelka, která může prošetřením stížnosti pověřit kteroukoliv pracovnici poradny. 

Závěr šetření stížnosti je:

  • uveden ve formuláři Stížnost v Knize stížností spolu s přijatými opatřeními
  • zaslán písemně stěžovateli/ce do 30-ti dnů ode dne podání stížnosti v případě, že jde o písemnou stížnost s uvedenou adresou stěžovatele/ky
  • stěžovateli/ce sdělen jinak (např. ústně) v případě, že dojde mezi ním/ní a pracovníkem/icí přijímajícím/í stížnost k takové dohodě
  • vyvěšen na nástěnce umístěné v čekárně poradny, pokud jde o anonymní stížnost

Možnost odvolání, resp. podání stížnosti vyššímu orgánu

V případě, že je stěžovatel/ka se šetřením stížnosti a přijatými závěry ze strany ředitelky nebo Správní rady ACORUSu nespokojen/a, případně chce podat stížnost výhradně vyššímu orgánu, může se obrátit na následující instituce:

  • Magistrát hl. m. Prahy, Mariánské nám. 2, 110 00 Praha 1, tel.: 236 001 111
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2, tel.: 221 921 111
  • Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno, tel.: 542 542 111